امروزه ارتقا سطح کیفیت ارائه خدمات در همه سازمان ها و در همه جای دنیا، از الگوهای واحد تبعیت می کند که مدل های ISO و EFQM از ان جمله محسوب میشود.

در سال های اخیر داروخانه های زیادی موفق به دریافت گواهی نامه نظام مدیریت کیفیت برمناس الزامات ISO9001شده اند. در ضمن از سال 94 امکان حضور داروخانه ها در فرایند جایزه ملی کیفیت غذا،دارو و بهداشت ایران بر منای مدل بین المللی EFQMتحت عنوان INFDQAنیز فراهم شده است .

باتوجه به الزامات یکسانی که اغلب مدل های مدیریتی وتعالی از ان برخوردارند، شایسته است تا داروخانه ها مستندسازی لازم براساس فعالیت های جاری را طبق اصول استاندارد انجام دهند.

 

تعریف فراینهای جاری در داروخانه ها

1.فرایند سفارش دارو

2.فرایند سفارش محصولات بهداشتی و ملزومات پزشکی

3.فرایند تحویل دارو در داروخانه

4.فرایند چینش کالا در قفس داروخانه

5.فرایند انبارش کالا

6.فرایند نسخه پیچی

7.فرایند ارایه مشاوره دارویی

8.فرایند ساخت داروهای جالینوسی

9.فرایند کنترل موجودی در داروخانه

10.فرایند کنترل ناریخ انقضا محصولات

11.فرایند انبارگردانی

12.فرایند امحاء داروها و اقلام تاریخ گذشته

13.فرایند نظافت و کنترل دمایی داروخانه

14.فرایند اموزش کارکنان

15.فرایند حسابداری

16.فرایند ثبت و بایگانی مدارک و سوابق

17.فرایند رسیدگی به شکایات بیماران و مراجعین

18.فرایند گزارش عوارض ناخواسته داروها(ADR)

 

شناسایی فرایند مستلزم تشخیص موارد زیر است

1.فعالیت اغازکننده

2.فعالیت خاتمه دهنده

3.نتایج یا بروندادهای تغییر یافته

4.منابع

5.فعالیت تشکیل دهنده فرایند و ارتباط آن ها با یک دیگر

6.استانداردها

در همین راستا ضرورت دارد تا ضمن تدوین شناسنامه فرایندها، فلوچارت اجرای عملیات و دستورالعمل های کاری استاندارSOP) ) نیزمورد تدوین قرار میگیرد. چند نمونه از این اسناد ارایه میگردد:

تماس با ما

  • گرگان،جرجان،خیابان سجادیه شماره 37
  • 01732148240
  •  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • alarm clock  08:00صبح الی 15:00بعدظهر
  • office material مدیریت وب سایت دکتر ارمغان هوشیارفرد